Wanneer heb je Geen milieusticker nodig

Post Reply
ZVMV
Ariel
Posts: 237
Joined: Tue Jan 03, 2006 10:59 am
Contact:

Wanneer heb je Geen milieusticker nodig

Post by ZVMV »

1. Wanneer heb ik een milieusticker nodig?

Op het moment dat u met uw voertuig naar Duitsland reist kunt u hier sinds 2008 te maken krijgen met milieuzones (umweltzones). U mag deze zones alleen inrijden als uw voertuig voorzien is van een milieusticker (umweltplakette) die wordt toegestaan in de bewuste milieuzone.



2. Wat zijn de gevolgen als ik toch milieuzones binnenrijd zonder milieusticker?

Indien u geen vrijstelling hebt en uw voertuig geen of een verkeerde milieusticker draagt, riskeert u boetes. Deze kunnen aanzienlijk oplopen.



3. Wanneer heb ik geen milieusticker nodig?

Milieuzones bevinden zich met name in en rondom de Duitse steden. Blijft u buiten de milieuzones, zoals op de snelwegen, dan hebt u geen milieusticker nodig.

Daarnaast hebt u in de volgende gevallen / bij de volgende voertuigen geen milieusticker nodig:

snorfietsen, bromfietsen, motoren, scooters en driewielige voertuigen;
landbouwtractoren;
mobiele machines en apparaten;
werkverkeer;
voertuigen van hulpdiensten;
voertuigen van personen met een lichamelijke beperking, in het bezit van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart.
In de EU geregistreerde voertuigen met een historisch kenteken van tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien van een "H"-kenteken of rode "07"-kenteken.
In Nederland geregistreerde voertuigen met een blauwe kentekenplaat (d.w.z. een datum eerste toelating van vóór 01-01-1978), in oorspronkelijke staat of dusdanig gerestaureerd.
Post Reply