ZVMV rit 25-06-2017

Post Reply
ZVMV
Ariel
Posts: 237
Joined: Tue Jan 03, 2006 10:59 am
Contact:

ZVMV rit 25-06-2017

Post by ZVMV »

Foto's
https://goo.gl/photos/HcSemwGQ7vBnNBdq9

Rit 25 juni 2017
De “Sjtuute-rit” ging niet door. Daarom had Martin gezorgd voor en alternatief traject. Omdat hij zelf die dag niet aanwezig kon zijn, had onze tourcommissaris Henk, de verdere voorbereiding op zich genomen. Henk, kennende , zorgde hij dat alles tot in de puntjes verzorgd was. Samen met de achterrijders Paul en Lou had hij de route meerdere maal gereden. Zaterdag ging hij nog en laatste keer met mij om te controleren of er geen onverwachte obstakels waren in de vorm van wegomleggingen i.v.m. festiviteiten of iets dergelijks. Ook maakten we met diverse personen afspraken over de bezoeken die we zondag zouden brengen.

En zo werd het zondagmorgen. Het had al vele weken niet meer geregend en alles was kurkdroog……..tot we wakker werden!!!Het regende!
Dan maar de hulp inroepen van de buienradar. Die voorspelde gelukkig dat het vanaf 10.00 niet meer zou gaan regenen.

Rond 10.00 waren al een zestien motards klaar om te starten. Ook was er een verjongde uitgave van Karin Hannen bij: dochter Roos die als bijrijder met pa meeging.
Nadat Henk een korte toelichting had gegeven vertrokken we richting Duitsland. Via Schaesberg en Haanrade kwamen we bij de Duitse grens. Vlak achter de grens sloegen we linksaf , een voor mij onbekende weg. De buurtschap Wildnis lag er op zijn zondags bij d.w.z. totaal geen inboorlingen te zien. We reden door verschillende dorpjes en ook over hele stukken mooie natuur.

Rond 11.00 arriveerden we zonder pech en na 40 km, bij het dorpje Dremmen. Daar wachtte ons een verrassing in de vorm van een korte stop voor een ijssalon. We werden op een ijsco getrakteerd door Martin, die zelf niet van het ijsje kon snoepen. In elk geval onze dank daarvoor, het smaakte best.
Rustig tuften we door het Duitse landschap met zijn idyllische dorpjes naar Hillensberg. (op 60 km)

Daar hielden we onze grote pauze op het terrein van het jaarlijkse oldtimertreffen van de Oldtimer Freunde Selfkant-Hillensberg. Toen ik Zaterdag daar ter controle met Henk aankwam stond er nog niets , behalve een grote tent. Maar nu op Zondag werden we verwelkomd door de organiserende club en kregen een mooie plaats (met houten plankjes) op het feestterrein. Het terrein was intussen al goed gevuld met allerlei ronkend en walmend materiaal.

Je kon er vele voertuigen zien: de bekende Lanz trekkers naast Amerikaanse sleeën, een oldtimer caravan en verschillende brommers. (Kreidlers, Zundapps enz.
Speciaal voor onze midden Limburgse leden, (die zoals altijd goed vertegenwoordigd waren) stond er een frite wagen met bokworsten. Dat uur was eigenlijk te snel om , maar we moesten verder naar nog een evenement.

We staken bij Doenrade de grens over en stoomden op naar Meerssen. Daar was een Harley-treffen. Dat was tevens het eindpunt van onze rit (80 km)
Wij werden ontvangen met een consumptiebon en kregen een plaats tussen allerlei Harleys. Een groter contrast was echter niet mogelijk zowel wat machines betreft alsook de berijders. Bij ons zag ik geen staarten of ander tatoeages. Maar…het was leuk volk en niet agressief zoals ze in sommige dagbladen worden beschreven.

Het leukst vond ik de “”modderstraat”: een soort heel grote bak vol modder waar dan de deelnemers doorheen scheurden…tot ze in de modder blijven steken en er door een tractor uit getrokken moesten worden! Je ziet zo het kind weer in sommige volwassen mannen, die het geweldig vinden om in de modder te spelen!

Kortom …complimenten aan Henk, Martin en de achterrijders , Paul en Lou ,voor de leuke tocht met aangenaam oponthoud.
John


foto's
https://goo.gl/photos/HcSemwGQ7vBnNBdq9
Post Reply