Herfstrit 15-10-2017

Post Reply
ZVMV
Ariel
Posts: 237
Joined: Tue Jan 03, 2006 10:59 am
Contact:

Herfstrit 15-10-2017

Post by ZVMV »

Foto's

https://photos.app.goo.gl/A7BkXVVZ2MGh5epE2

Herfstrit 15 oktober 2017,

De laatste toerrit de Herfstrit word georganiseerd door het bestuur. Deze toerrit is tevens bedoeld om nieuwe leden met een motor van voor 1960 kennis te laten maken met ons club deZVMV. We hadden deze keer als bestuur niet veel tijd meer - herfstvakantie - om samen een toerrit uit te zetten en zo kwam het idee wat ik weken van te voren in gedachte had - tijdens een wandeling - om de Weltervijver als pauzeplaats aan te doen.
Na goedkeuring aan de slag.

Tijdens die wandeling had ik aan Rika - kantine visclub HSV - al gevraagd of het mogelijk was om gebruik te kunnen maken van hun gastvrijheid tijdens een toerrit en ik ging toen uit van een man of 15 a 20. Probleem nu, tijdens de Herfstrit zijn dat er wel 30 a 40. Ik had ook gelezen dat de derde zondag van de maand de Weltermolen open was voor bezichtiging. Een mailtje gestuurd of dat op zondag15 oktober ook het geval was en dat was zo. Ik heb toen met Rika kontact gehad en verteld dat we die zondag met wel 30 personen kwamen maar als het te druk zou zijn, dat er een groep eventueel naar de Weltermolen gaat. Dat was dan zover geregeld. Nee dus. Vrijdag kreeg ik bericht dat de Weltermolen niet geopend kon worden, er was geen molenaar beschikbaar. Zaterdag naar Rika en het een en ander uitgelegd. Ze zou voor extra stoelen en tafels zorgen en wat hulp voor de bediening.

Zondag morgen 15 oktober, de zon scheen al volop en volgens de verwachtingen zou de temperatuur s’middags naar de 24 graden gaan. Het was gezellig druk. Kobus was er ook en bekeek zijn motor die nu gereden werd door zijn schoonzoon. Tijdens de briefing het een en ander verteld en ook dat we tijdens de pauze niet naar de Weltermolen konden gaan wat in eerste instantie wel de bedoeling was.

Tijd om te vertrekken. De 31 motoren werden gestart en via de Binnenring ging het naar Landgraaf, Eygelshoven, Rimburg, Ubach-Pallenberg, Wildnis, Worm, Chevremont, Kerkrade, Kohlscheid, Vetschau, Orsbach, Bocholtz, Simpelveld, Huls, Ubachsberg, Heerlen en Welten waar we tegen 12.40 uur bij de Weltervijver aankwamen.
De zon scheen nu volop en niet veel later hadden 37 personen hun plekje gevonden in en om de kantine van visclub HSV. Rika had haar dochter Bianca en Bastiaan gevraagd als extra hulp. Bekijk de foto’s zou ik zeggen geweldig toch hoe ze dat had geregeld.

Zo tegen 14.00 uur vertrokken we voor het tweede gedeelte van de toerrit. Richting Voerendaal, Kunrade, Klimmen, Hulsberg, Aalbeek, Schimmert, Genhout, Spaubeek, Geleen, Daniken, Munstergeleen, Windraak, Doenrade, Bingelrade, Schinveld, Brunssum, Nieuwenhagen, Landgraaf en Palemig waar we tegen 15.30 uur weer aankwamen bij het vertrek punt In Den Hof.

Maurice had de erwtensoep met alles er op en er aan klaar staan. Op het terras hebben we samen een mooi ZVMV seizoen 2017 afsloten.
Zonder hulp gaat dat natuurlijk niet.

Bedankt voor de gastvrijheid Rika , Bianca en Bastiaan van de visclub HSV en Maurice van In Den Hof. Ook de voor en achterrijders Paul, Ben en Hans.
Motorgroet Henk.

Post Reply