Herfstrit 21-10-2018

Post Reply
ZVMV
Ariel
Posts: 237
Joined: Tue Jan 03, 2006 10:59 am
Contact:

Herfstrit 21-10-2018

Post by ZVMV »

Foto's
https://photos.app.goo.gl/m1U2o5LhRq9NUEsRA



Herfstrit 21-10 2018,

Door toeval is deze herfstrit ontstaan. Halverwege het jaar had ik een idee en een plaats waar ik heen wilde. Als je dat hebt komt de route van zelf. Ja van zelf ? Eerst alles uitstippelen, mooie wegen zoeken met zo weinig mogelijk verkeerslichten en andere obstakels onderweg. Allemaal om het je tijdens de rit niet moeilijker te maken dan dat het al is. Toen dat was gebeurd ben ik naar Paul gegaan en hem uitgelegd wat de bedoeling was. Hij zou me daarbij helpen. Toen ik mijn idee verder ging uitwerken had ik een paar dingen over het hoofd gezien. Dat was ook te begrijpen. Paul er over geïnformeerd en kreeg gelijk het antwoord dan maken we er toch een herfstrit van.
We zijn toen samen verder gegaan. Toen we de route met ons tweeën zijn gaan rijden kwamen we wel hier en daar werkzaamheden tegen. Maar omdat we al zo vroeg met de route bezig waren kon het ook zijn dat de werkzaamheden klaar zouden zijn op 21 oktober dus dat was geen punt. Bij de pauzeplaats aangekomen: het stoomtrein station in Simpelveld. Mooie locatie alleen een probleem op 20 en 21 oktober afsluiting van het stoomtrein seizoen. Dat was een tegenvaller. Nu moesten we een andere pauze plaats zien te vinden.
Vanaf deze pauze plaats zouden we aan het tweede deel van de rit beginnen. Tijdens de rit gingen we nu voor ons een onbekend smal weggetje in. Wat een mooi weggetje. Op het einde van die smalle weg lag Vakantiehoeve Bistro Simplevei. Gestopt en gelijk wat besteld voor de inwendige mens. Eigenlijk wisten we beiden dat dit een mooie pauze plaats zou zijn.
Tijdens het afrekenen maar gelijk gevraagd of dat mogelijk zou zijn om hier dan een pauze te houden met zo’n 25 a 30 personen op 21 oktober. Dat was geen probleem. Van daaruit zijn we de rit verder gaan rijden tot het eindpunt bij In Den Hof. Onder het genot van een kop koffie de gehele rit nog eens nagelopen en waar mogelijk nog wat veranderd.
Zaterdag 20 oktober ben ik de rit nog eens gaan rijden om te kijken dat er geen wegafsluitingen, wielerkoersen en wandellaars op onze route liggen. De bokkebaggertocht ( MTB ) uit Valkenberg deze hadden dezelfde weg de Vogelzangweg met 14 % stijging. Daar wilde ik niet mee samen de berg op gaan en heb voor de Geulhelmmerweg gekozen. Het was mistig en koud die dag en pas even na de middag loste de mist langzaam op. Dat waren geen mooie vooruitzichten.
Maar op 21 oktober scheen de zon s’morgens al volop en de vooruitzichten waren ook goed dus daar kon het niet meer aan liggen en dat hebben we gemerkt. Om 11.00 uur vertrokken we met 35 motoren om het Z.V.M.V. seizoen rijdend af te sluiten. Nu hadden we onderweg geen last van de MTB renners maar meer van de wandellaars die ons tegemoet kwamen. Het is toch altijd geven en nemen in zo’n situaties. Maar alles ging goed en via mooie soms verraderlijke weggentjes waren we mooi op tijd bij de pauze plaats Simplevei. Mooi weer, mooie locatie, samen buiten op het terras en op de parkeerplaats werden de motoren in de gaten gehouden wat ook gezellig was. Personeel Simplevei bedankt voor de goede verzorging. Daarna verder om het tweede deel van de herfstrit te gaan rijden. De rijders werden hier nogmaals getrakteerd op smalle herfstachtige weggetjes. Als voorrijder is het wat makkelijker om daar dan te rijden dan als de groep achter je en vooral als er ook nog een zijspan tussen de rijder mee rijdt dat maakt het voor die persoon extra moeilijk om daar te manoeuvreren. Maar alles ging goed, en we zijn allemaal zonder noemenswaardige kleerscheuren en pech veilig bij In den Hof aangekomen.
Daar stond de pan met erwtensoep al klaar om met zijn alle het Z.V.M.V. motor seizoen af te sluiten.
Iedereen bedankt voor het meerijden. Ook de voorrijder Paul en de achterrijders Ben en Joost.

Verder het personeel van In Den Hof en Simplevei voor de goede verzorging.


Motor groet, Henk.
Post Reply