26-05-2019 Toertocht Limburgs Mooiste

Post Reply
ZVMV
Ariel
Posts: 237
Joined: Tue Jan 03, 2006 10:59 am
Contact:

26-05-2019 Toertocht Limburgs Mooiste

Post by ZVMV »

https://photos.app.goo.gl/H89ze7EKEonRaTwD6

Limburgs mooiste 26 mei 2019,
Bij het opmaken van de ritten kalender tijdens de algemene leden vergadering viel het op dat er in
mei geen rit was. Martin gaf aan dat hij dan wel een rit samen met Luc wil organiseren. Zondag 26
mei prachtig motorweer om een toertocht te maken. De clubleden van Noord Limburg waren er deze
keer niet bij maar met 17 zvmv clubleden en een gast rijder was het toch een mooie opkomst.
Martin en ondergetekende waren de voorrijders en Luc en Frans de achterrijders. Na de briefing van
Martin vertrokken we om 11.00 uur vanuit in den Hof. Dwars door Heerlen richting Benzenrade
verder naar Ubachsberg, Ransdaal, Schin op Geul, Sibbe richting Gulpen. Voor Gulpen naar
Reijmerstok, Banholt, Honthem, Sint-Geertruid, Libeek naar Metz. Bij Bistro de Laathof hadden we
de pauze. Heel gezellig was het daar op de binnenplaats van de Laathof met een vriendelijke en
snelle bediening.
Na de pauze ging het verder richting Eijsden, Sint-Geertruid, Gronsveld, Candier en Keer, Bemelen,
Berg en Terblijt, Houthem, Schimmert en Ulestraten. Ik was tweede rijder en het viel me op dat
Martin nu meer met zijn motor bezig was dan met het opletten op de weg. Hij begon ook langzamer
te rijden en in Schimmert in de Langstraat stopte hij. Er kwam een schurend geluid uit de motor en
dat vertrouwde hij niet vandaar de stop.
In eerste instantie dacht hij dat het de as van de dynamo was. Ja wat nu, iets verder op woonde een
oud zvmv clublid en daar konden we de motor wel zolang neer zetten. Maar tijdens het starten sloeg
de motor gelijk af. Dan maar erheen duwen maar dat ging niet omdat het achterwiel niet voor of
achter uit te draaien was. Met het demonteren van de beschermdeksel primaire ketting zagen we
wat er aan de hand was. Een van de vijf koppelings moeren was los gedraaid en had het schurend
geluid gemaakt dat was ook goed te zien. Maar tijdens het starten is deze moer tussen de primaire
ketting en Kettingwiel komen te zitten en zat alles geheel vast.
Na overleg werd besloten om dat toch maar te repareren. Die reparatie duurde echter wat langer dan
gedacht zodat werd besloten de toerrit Limburgs mooiste in Schimmert te laten stoppen. Een aantal
clubleden zijn nog samen met Martin en Luc richting Heerlen gereden.
Zelf heb ik een prachtige dag gehad, Limburg is toch mooi vandaar natuurlijk ook de gekozen naam
Limburgs mooiste.
Dat pech moment aan de Ariel van Martin had ook wel weer wat. Iedereen hielp op zijn manier en er
werd wat af gelachen tijdens de reparatie. Ik zelf heb daar een fijn club gevoel aan over gehouden.
Martin en Luc bedankt voor het organiseren van de toerrit Limburgs mooiste.
Motor groet Henk.
Post Reply