Foto's
https://goo.gl/photos/GjBYK7xZqKKy7E7G7
Filmpje
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... gSXKipTHqE
Lang leve de garmin!!!!
Met hulp van de garmin (GPS-hulp) wist Henk toch alweer een mooie openingsrit uit te zetten.
Zoals we Henk kennen laat hij niets aan het toeval over. Bij de voorbereiding gaat hij meerdere keren het parcours na om te zien of er geen onverwachte obstakels zijn, die de rit kunnen verstoren. Hij kwam met het idee om aan de rit een bezoek aan een “museum”te brengen.
Na de sluiting van het station bleef het terrein er jarenlang verwaarloosd bij liggen totdat het in 1981 samen met ruim 1 kilometer spoorlijn werd verkocht aan een particulier die er een spoorwegmuseum wilde starten. Daartoe werd het gebouw gerestaureerd en de spoorlijn tot aan spoorlijn 24 te Montzen werd in 1999 opnieuw aangelegd door de eigenaar van het station.
Omdat onze motoren op zijn tijd moeten “afkoelen”kwam ondergetekende met het idee om niet ver van dit museum een pauzeplaats in te richten.
Zondagmorgen om 11.00 uur was het vertrek gepland. Henk had gezorgd voor schitterend weer, dat ook vele motards lokte om op de bok te kruipen. De opkomst was prima : 26 motoren en nog een aantal passagiers. Vooral midden-limburg was, zoals vaak heel goed vertegenwoordigd. Compleet met politiemotor.
Ik had de eer om bij de briefing een boeketje , als blijk van jarenlange gastvrijheid, aan Elian te mogen aanbieden. Jammer genoeg was zij zelf niet aanwezig , maar ze had in haar dochter een goede plaatsvervangster.
Omdat Christa , die verhinderd was op de ALV, waarin de jubilarisssen gehuldig werden,viel haar nu die eer te beurt. Met groot genoegen heb ik haar gefêteerd en de gebruikelijk ZVMV-mok mogen overhandigen. Toi toi Christa…nog vele mooie motorjaren in onze club!
De uitleg van het follow-up systeem bleek gelukkig niet meer nodig en om 11.00 uur vertrok de karavaan uitgezwaaid door onze vaste fotograaf en onze medeoprichter : Kobus
We reden over mooie weggetjes richting Klimmen. Doordat de weg naar Sibbe en Houthem afgesloten waren (met dank aan Henk, die dat daags te voren had geconstateerd) reden we via Valkenburg richting Gronsveld. Het follow-up systeem bleek goed te werken, want ondanks meerdere verkeerslichten en andere obstakels bleef de groep toch hecht bij elkaar. Ook weer niet te dicht op elkaar, want dan kunnen er problemen ontstaan bij onverwachte manoeuvres.
Rond half een kwam genoemd station in zicht. Na een waarschuwing om vooral geen wagons mee te nemen had iedereen ongeveer 20 minuten de tijd om zich te verwonderen over de staat, het gewicht en de restanten van de techniek, die daar nog aanwezig waren.
Tot nu toe waren er geen noemenswaardige uitvallers of ander ongerief aan de motoren, die nu uit hun winterslaap ontwaakt waren en dat is zo gebleven gedurende de hele rit.
Rond een uur kwamen we aan op de pauzeplaats. Wij bleken niet de enigen te zijn die van het mooie weer en de mooie omgeving genoten. Daardoor duurde het voor onze hongerige midden- limburgers wel wat langer eer ze hun knorrende magen tot rust konden brengen.
Maar het mooie weer en de gezellige ambiance maakten het wachten niet zo moeilijk.
De terugtocht was bewust wat korter gehouden met het oog op de vermoeidheid van de leden die van veraf kwamen. Rond half 4 kwamen we weer terug bij ons verenigingslokaal “’In den Hof”
Daar werd onder het genot van een drankje ge-evalueerd of gewoon een potje ge ouw…..
Met dank aan Henk, die het toch maar weer mooi voor elkaar had gekregen.
En Hans en Joost als toegewijde achterrijders.
John van de Warenburg